Проектът е насочен към включващо образование. През октомври 10 учители от СУ „Иван Вазов“ посетиха Даламан, Турция, за обучение в Pixi Academy. Еразъм+ обучителна програма в Pixi Academy, Мугла, Турция. В рамките на инициативата Еразъм+ екип от 10 преподаватели от СУ „Иван Вазов“ ще преминат цялостна обучителна програма в Pixiе Academy, Мугла, Турция. Програмата е насочена към развитието на умения в приобщаващото образование и предоставянето на практически инструменти за създаване на приобщаваща учебна среда. Обучението ще включва разнообразни дейности и сесии, които ще осигурят нови знания и стратегии за насърчаване на приобщаването в нашето училище. Програмата започна с интерактивни игри и упражнения за разчупване на леда, които имаха за цел да насърчат участниците да се опознаят и да изградят основа за ефективно сътрудничество. Тези дейности създадоха приятелска и подкрепяща атмосфера, която улесни споделянето на опит и идеи по време на курса. Първите сесии са посветени на основните принципи на приобщаващото образование. Участниците ще научат стратегии за премахване на бариерите пред ученето и насърчаване на активното участие на всички ученици, независимо от техните различия. Акцентът ще бъде поставен върху създаването на ефективни системи за подкрепа в класната стая. На втория ден обучението ще се съсредоточи върху важността на комуникацията в приобщаваща среда. Ще бъдат разгледани техниките за активно слушане, емпатия и изграждане на доверие сред учениците, както и начините за решаване на конфликти чрез ефективна комуникация. Сесиите върху емоционалната интелигентност ще подчертаят ролята на учителите в разпознаването на емоционалните нужди на учениците. Участниците ще се научат как да развият умения за саморегулация и мотивация, за да подкрепят положителната учебна среда в класната стая. Дискусиите ще включват идентифицирането на общите предизвикателства, пред които учителите и учениците се изправят при прилагането на приобщаващите практики, както и стратегии за тяхното преодоляване. В съвместна сесия ще бъдат разработени планове за действие за насърчаване на приобщаващите практики в цялата училищна общност. Участниците ще споделят своите идеи и опит за създаване на култура на приобщаване във всички аспекти на училищния живот. Една от ключовите теми е как адаптирането на оценяването и прилагането на ранна интервенция може да подобри достъпа до образование за всички ученици, особено за тези със специални нужди. Участниците ще се запознаят с важността на ранното идентифициране на обучителни трудности. Обучението ще включи разглеждане на конкретни стратегии за предоставяне на подкрепа на учениците с увреждания или специални образователни потребности (СОП), с цел да се гарантира, че те получават подходяща помощ и внимание. Предстои още едно посещение през април, което ще продължи усилията за усъвършенстване на уменията на нашия педагогически екип.
Целта на проекта е повишаване на осведомеността за психичното здраве на подрастващите и осигуряване на подкрепа за тяхното емоционално и социално развитие.
Основната цел на това партньорство е да повиши информираността на нашите ученици, за да ги накара да осъзнаят колко е полезно да участват в този проект, така че всички участници да смятат, че децата трябва да са наясно с математическите си познания не само за преодоляване на трудностите, но и за да станат осъзнати граждани за благосъстоянието на техните страни и за личностното им развитие.
Всички цели на преподаване и усвояване на математика ще насърчават и дават възможност на учениците да:
- признават, че математиката прониква в света около нас;
- оценяват полезността, силата и красотата на математиката;
- да се наслаждават на математиката и да развиват търпение и постоянство при решаване на проблеми;
- разбират и умеят да използват езика, символите и нотация на математиката;
- развиват математическото любопитство и използват индуктивни и дедуктивни разсъждения при решаване на проблеми;
- станат уверени в използването на математиката за анализиране и решаване на проблеми както в училище, така и в реалния живот
ситуации;
- развиват знанията, уменията и нагласите, необходими за продължаване на изучаването по математика;
- развиват абстрактно, логично и критично мислене и способността да отразяват критично своята работа и
работата на другите;
- развиват критично оценяване на използването на информационни и комуникационни технологии в
математика.